Najs bajs på Burger King

Ligger med datorn i knät nu i alla fall och har precis ätit middag, det satt bra! Har vart hungrig hela dagen, får man kantarellsoppa till lucnh så:P Haha vi gick till maten och tog en tallrik och sked, när vi kom fram tittade alla på maten och bara vände och gick direkt till brödet i stället..lite roligt. Sen kommer resten och gör exakt samma sak:)
Idag efter skolan åkte jag in till stan med Sarah och Elin, vi kollade runt lite och jag hittade lite smycken och två tröjor. Smycken är riktigt snyggt och specillet många på en gång, stora ringar och armband:)
Annars ikväll händer inte så mycket, jag ska plugga lite och läsa Kim Novak, den ska vara utläst snart. Jag känner att jag har lyft min pluggmotivation ett steg högre. Nu är jag lite duktigare på det:)
Jag bläddrade också igenom en rätt klok bok mamma kom hem med igår. Jag gillar inte böcker egenltigen, skulle tillexempel alldrig välja ut en bok eller berättelse och läsa den frivilligt, kan inte koncentrera mig och tycker inte om det bara. Däremot kan jag tycka om att läsa böcker som man lär sig något av, som tillexempel den boken mamma kom hem med igår, "200 tips till att må bra" tror jag den heter. Det är bara små citat eller meningar och inga långa förklaringar eller texter. Jag fastnade lite för den för jag kände direkt att det hjälpte att läsa det som stod. När man känner sig ledsen och böhöver uppmuntran eller bli påmind om att det löser sig. Och också om att tycka om sig själv för den man är och inget annat. Kan vara skönt att bli påmind att ibland faktiskt!

Hare bra people så hörs vi snart igen:) Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0